Frequently Asked
Questions

Hier kan je alvast de meest voorkomende vragen lezen. Op basis van wie je bent, bedrijf of Foodm partner, zijn er andere vragen. 

Als je nog steeds geen antwoord hebt op je vraag, aarzel zeker niet om ons te contacteren via de knop hieronder.

Veelgestelde vragen voor bedrijven

Foodm is de specialist in onbemande en 24/7 bedrijfscatering.
Niet door zelf voeding te produceren maar door samen te werken met lokale cateraars of de eventueel aanwezige keuken in het gebouw.

Met Foodm bouwen we de technologie (smartfridge en mobiele applicatie) die nodig is om 24/7 voeding te kunnen aanbieden aan werknemers, bezoekers of zelf patiënten.
Onze lokale keuken/foodpartner zorgt voor de voedselproductie en opvulling in de smartfridge. 

Door voor Foodm te kiezen, kies je voor een grote meerwaarde op de werkvloer waarbij:

1) jullie als klant centraal staan – zowel de lokale partner als het assortiment worden afgesteld op jullie wensen en noden

2) bewuste keuzes worden gemaakt – zowel op vlak van ecologie, service, voedseloverschotten en dataprivacy 

3) jullie als klant zelf voor niets moeten instaan. Samen met de Foodpartner zorgen wij ervoor dat er een ecosysteem ontstaat tussen de wensen van de werknemers en het aanbod van voeding.

Ja, dat kan!

Met de Foodm app kan je zowel met Monizze, Sodexo en Edenred maaltijdcheques betalen.

Hieronder overlopen we het aankoopproces:

  1. Werknemers (en eventueel bezoekers) downloaden de gratis applicatie van Foodm via de Google Play store of de App Store van Apple.
  2. Via deze app maken zij een persoonlijke account. Hierdoor kunnen ze, wanneer ze dat willen, de Smartfridge openen en één of meerder maaltijden uit de smartfridge nemen.
  3. Wanneer één of meerdere maaltijden uit de smartfridge werden genomen, en de deur werd gesloten, zal de Foodm smartfridge automatisch de genomen maaltijden aan de werknemer aanrekenen (via automatische RFID scanning).
  4. Betalen gebeurt nadien contactloos met  Bancontact, Visa, maaltijdcheques of nog andere digitale betaaloplossingen.
Maaltijden in de smartfridge

Ons systeem laat reservaties niet toe. Wij trachten altijd het juiste assortiment aan te bieden.

Maar geen nood, heb je iets gezien dat je echt lekker vindt? Neem het dan gewoon snel uit de smartfridge en plaats de maaltijd in de standaard koelkast op het werk.

Neen. In tegenstelling tot de welgekende verkoopautomaten, is het bij een Foodm Smartfridge niet nodig om op voorhand te betalen.

Je opent, zonder kost, de smartfridge en je betaalt alleen wanneer je een maaltijd of dergelijke eruit genomen hebt.

De werkgever betaalt een vaste maandelijkse kost aan Foodm voor het opzetten en de huur van het Foodm ecosysteem.

De maaltijden betalen de werknemers zelf. Dit kan contactloos, via de applicatie van Foodm, met Bancontact, Visa, maaltijdcheques of andere digitale betaaloplossingen.

Voor meer informatie, boek een meeting via deze link.

Het assortiment in jouw Smartfridge is afhankelijk van de cateraar. 

Foodm zal na een gesprek met jou de zoektocht starten naar de ideale lokale Foodm partner voor jouw bedrijf.

Wat je mogelijk kan terugvinden in de smartfridge, kan je hier bekijken.

Dit is afhankelijk van de noden van de werkgever en werknemers alsook de reële rotatie van het assortiment in de smartfridge.

Als je meer informatie wilt over hoe wij werken, kan je de knop hiernaast een meeting plannen met ons.

Veelgestelde vragen voor Foodm partners

Foodm is een jong Gents Foodtech bedrijf actief in de wereld van bedrijfscatering.
Met onze technologie (smartfridge en mobiele applicatie) zorgen wij ervoor dat lekker en gezond eten 24/7 aanwezig kan zijn op de werkvloer.
In tegenstelling tot onze concurrenten, werken wij enkel samen met lokale cateraars/keukens zodat zij hun zelf geproduceerde voeding rechtstreeks kunnen verkopen via de smartfridge op de werkvloer.

Je kan onze smartfridge dus eigenlijk beschouwen als een zeer gemakkelijk en uiterst lokaal winkeltje waar de lokale cateraar zijn/haar eigen eten in kan verkopen.

Conclusie: de cateraar zorgt voor het lekkere eten, Foodm zorgt voor de technologie.

Door bij nieuwe of bestaande klanten te starten met de werking via onze smartfridge, open je de deur naar vele voordelen:

1) Je bent 24/7 aanwezig bij een lokaal publiek van werknemers. Deze werknemers consumeren meer omdat ze niet de moeite hoeven te doen om te bestellen, ze doen dit ook op meerdere momenten (van in de ochtend tot in de avond).

2) Vergeet de dagen dat je elke dag moet rond rijden voor soms veel te kleine bestellingen. De Foodm smartfridge kan je door enkele leveringen per week optimaal vullen voor alle werknemers. Jij levert wanneer het je het beste past (en liefst ook wanneer de smartfridge bijna leeg is 😉 )

3) Via het Foodm management portaal heb je op elk moment van de dag een zicht op de verkoop, de stock, de verwachte verkoop van de smartfridge. Je kan je productengamma en prijszetting beheren van waar je ook bent en dit 24/7.

Heel gemakkelijk!

Als foodpartner ben je verantwoordelijk voor het produceren en het leveren van het eten.
We geven je 24/7 toegang tot onze gezamenlijke smartfridge, jij kiest zelf wat en wanneer je gaat leveren.

Foodm zorgt voor de technologie, de ondersteuning naar de mensen op de werkvloer en de verwerking van de betalingen.

Wil je meer in details te weten komen hoe alles werkt? Contacteer ons dan per mail: info@foodm.be

Om de Smartfridge te gebruiken, worden de gebruikers gevraagd een persoonlijke account, met een werkend emailadres, aan te maken op de Foodm app. Het is enkel via dit persoonlijk account dat de gebruiker de smartfridge kan openen. Eens er een product wordt uit de smartfridge genomen, wordt deze automatisch gescand en aangerekend.

Zolang de gebruiker zijn/haar mandje niet heeft betaald, kan deze de smartfridge ook niet meer openen.

Daarnaast krijgen klanten die nog niet betaald hebben een dagelijkse reminder.

Foodm Applicatie

Als Foodpartner ben jij de exclusieve leverancier van onze gezamenlijke smartfridges.
Samen vormen we dus een ecosysteem dat het voor jullie mogelijk maakt om op een stabiele manier jullie voeding te verkopen en waarbij de werkgever en werknemer gelukkig zijn met het aanbod.

Je krijgt ook toegang tot het management platform waar je de inhoud van Smartfridges met jouw producten kan bijhouden. Hierdoor kan je zelf zien wanneer de Smartfridge bijgevuld moet worden en welke producten in de smaak vallen bij de werknemers.

Je kan hier een meeting inplannen met ons. Op die manier maken wij kennis met jou en kan jij je vragen stellen. 

Dat kan zeker! We leggen ook graag de nadruk erop dat jouw klant, jouw klant blijft.

Contacteer ons via deze link en we leggen het je graag allemaal uit.

Aarzel niet om ons te contacteren indien je vraag nog steeds onbeantwoord is gebleven.